close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד מנהלים מסעדה כשרה שהיא עסק משפחתי?

מערכת שורשטו שבט, תשעה04/02/2015

איך תפתחו עסק משפחתי כמו מסעדה, ותיהנו מזה...

תגיות:
ההחלטה לפתוח עסק משפחתי ועוד מסעדה כשרה איננה פשוטה כפי שניתן לחשוב. ישנם לא מעט מקרים בהם עסק של בני המשפחה יכול לעורר לא מעט ויכוחים ומחלוקות בין הצדדים, ולכן כדאי לגשת לעניין לאחר תקופה של חקירת הנושא.

כיום, בישראל, ישנם לא מעט עסקים אשר כוללים בני משפחה. עסק משפחתי נחשב לכזה המוקם על ידי ההורים ואילו הילדים נכנסים בשלב מאוחר יותר לעמדות הניהול. בתחום המסעדנות ההולך ומתפתח ככל שעובר הזמן, שיתוף הפעולה חייב להיות כזה בו ההורים והילדים לומדים להקשיב אחד לשני על מנת להצעיד את העסק קדימה. בעולם בו מסעדות נפתחות ונסגרות במהירות חשוב מאד להשאיר מאחור את המחלוקות והריבים המשפחתיים היכולים להגיע עד לכדי פיצוץ היחסים.  על מנת לא להגיע למצב בו דור המייסדים והיורשים נלחמים על העסק, כדאי להביא בחשבון מספר פרמטרים חשובים.

עסק משפחתי של הקמת מסעדה- פרמטרים חשובים
בתחום כמו מסעדנות חשוב מאד להיות עם היד על הדופק ולא להישאר מאחור. מכאן יש חשיבות רבה להתעדכן בכל הנעשה בעולם המסעדנות הן בארץ והן בעולם על מנת להפוך את המסעדה למצליחה. עסקמשפחתי הכולל פתיחת מסעדה יכול להצליח ועל מנת ליהנות מההצלחה חשוב מאד להביא בחשבון מספר פרמטרים:

לימוד: בעת פתיחת מסעדה ביחד עם בני המשפחה, חשוב מאד כי דור המייסדים לא ייקח הכל על עצמו אלא יכשיר את דור העתיד ללמוד מספר דברים. לעיתים קורה מצב בו בעלי מסעדות לא מעבירים את הידע הלאה וכך נוצר מצב בו המייסדים לא מכשירים מישהו שימשיך את העסק, מה שפוגע בעסק.
בהתאם לשיקולים: בעת פתיחת עסק משפחתי, לעיתים נהוג לחלק את התפקידים בצורה לא מחמיאה. מה הכוונה? לעיתים יש נטייה לחלק את התפקידים לא בהתאם לכישרון אלא בהתאם לשיקולים אחרים, מה שיכול לפגוע בעסק. מכאן יש חשיבות רבה לא להסתכל על העסק כמקום בו נמצאים בני המשפחה אלא להסתכל על העסק מנוקדת מבט רחבה יותר המאפשרת חלוקת תפקידים נכונה יותר.

התייעצות עם גורמים מומחים
לא פעם קורה כי בני משפחה המנהלים עסק, בייחוד עסק דינמי ומשתנה כמו מסעדההולכים לאיבוד בין שלל המשימות וחלוקת  התפקידים ואינם יודעים מה לעשות. מכאן יש חשיבות רבה לשכור את שירותיהם של בעלי מקצוע בתחום- כאלה שיש להם ניסיון בניהול עסקים משפחתיים ויודעים כיצד לסייע. כך עשו בעבר משפחות רבות אשר בבעלותן עסק – הם שכרו יועץ שתפקידו לבחון את מה שקורה בעסק ולקבל החלטות קשות מה שבני המשפחה מגלים בו קושי.

יועץ מקצועי ובעל ניסיון בתחום ימליץ על הגדרה ברורה של תפקידים- חשוב לקבוע מיהו המנהל ומיהו איש השיווק- מנהל אינו יכול להיות איש שיווק ולהפך- כאשר תהיה חלוקה ברורה של תפקידים כך התפקידים יהיו ברורים יותר
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה